Minnenas allé

Apropå min attityd gentemot statsministern kom jag att tänka på den gång jag försökte mig på new age-tänkande för att skapa inre och yttre fred, samt komma i kontakt med yada yada yada genom en nyrituell hantering av rekvisita med symbolvärden. Mer specifikt sagt så köpte jag ett olivträd som en fredsgest och daglig påminnelse om positiva energiers behov av fritt flöde genom yada yada yada. Olivträd har behov, även de. Ett av dem är tydligen en tiogradig vintermiljö. Mitt träd dog i värmen på fönsterbrädet en mörk januaridag, med ett utdraget, tyst skri över läpparna grenarna. Så i den symbolistiska anda jag levde i då drog jag slutsatsen att mitt hus inte är en bördig grogrund för fredens positiva energiyadayada. Och av detta lär vi oss att om man inte har något vettigt att säga kan man alltid skarva och fabulera.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0